Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí všech smluv o dílo uzavřených mezi zhotovitelem a objednatelem.
Zhotovitel: BUTTERFLY VISION s.r.o. IČ: 28174577 DIČ: CZ28174577 (plátce DPH) se sídlem: Rižská 1580/11, Praha 10, Hostivař zapsané u Městského soudu, oddíl C, vložka 130635 kontaktní údaje: BUTTERFLY VISION s.r.o., Rižská 1580/11, Praha 10, 10200 e-mail: info@zelanatravicka.cz www.zelenatravicka.cz číslo bankovního spojení: 43-535420247/0100 účet vedený u Komerční banky Praha 11.
Objednatel: se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí fyzická osoba, spotřebitel ve smyslu ustanovení § 419 zák. 89/2012 Sb., občanský zákoník, která uzavírá se zhotovitelem smlouvu o dílo. V případě, že o uzavření smlouvy o dílo má zájem osoba v rámci své podnikatelské činnosti, má možnost obrátit se na zhotovitele a sjednat s ním individuální smlouvu o dílo nezávisle na těchto všeobecných obchodních podmínkách.
Ceny uvedené v objednávkové tabulce jsou včetně DPH.
1. Rozsah a platnost 1.1. Nebude-li v jednotlivých bodech předmětné smlouvy o dílo stanoveno jinak, platí pro sjednaný obchodní případ mezi objednatelem a zhotovitelem níže uvedené všeobecné obchodní podmínky. Odsouhlasením těchto všeobecných obchodních podmínek v konkrétní smlouvě o dílo je považuje objednatel i zhotovitel za nedílnou součást smlouvy o dílo. 1.2. Odchylná ujednání v konkrétní smlouvě mají přednost před ustanovením těchto všeobecných obchodních podmínek, jež nelze jiným způsobem měnit.
2. Vznik smlouvy o dílo 2.1. Smlouva o dílo vzniká přijetím a akceptováním objednávky objednatele zhotovitelem, případně uzavřením písemné smlouvy o dílo mezi objednatelem a zhotovitelem. Smlouva o dílo má vždy písemnou formu a je doručená druhé straně osobně, poštou nebo e-mailem. 2.2. Objednatel souhlasí při uzavírání smlouvy o dílo i s případným použitím komunikačních prostředků na dálku. V případě použití komunikačních prostředků na dálku náklady vzniklé objednateli při použití těchto prostředků v souvislosti s uzavřením smlouvy o dílo (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby. 2.3 Na základě takto uzavřených smluv o dílo je zhotovitel povinen dodat objednateli dílo ve sjednaném rozsahu, termínu a za sjednanou cenu a objednatel je povinen dílo převzít a uhradit smluvní cenu. 2.4. Termíny plnění smlouvy o dílo jsou závazné při splnění platebních podmínek (včasná úhrada zálohy), včasného zajištění přístupu na místo realizace díla, připravenosti místa realizace díla (např. úklid), včasného dodání materiálu ze strany objednatele, je-li dodávka materiálu sjednána ve smlouvě o dílo, apod. 2.5. Objednatel je povinen za účelem efektivního provádění díla a předcházení škodám předem informovat zhotovitele o umístění inženýrských sítí na pozemku (jako např., nikoliv však výlučně, přípojky, elektrické kabely, roury, drenáže, vodní potrubí, vedení plynu, optické kabely, apod.). Stejně tak je povinen zhotovitele informovat i o jiných stavbách a předmětech umístěných pod povrchem pozemku. V případě, že tak neučiní, odpovídá za způsobené škody, ke kterým došlo porušením této povinnosti.
3. Předmět díla 3.1. Předmět díla je specifikován v konkrétní smlouvě, závazné objednávce, případně cenové nabídce zhotovitele, která tvoří nedílnou součást konkrétní smlouvy. 3.2. Případné změny specifikace díla budou řešeny pouze formou písemného dodatku. Pokud v důsledku změny díla dojde ke změně původně sjednané ceny díla, zavazují se strany dodatkem upravit i nové určení ceny a termínu dokončení díla. 3.3. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit smluvní cenu. 3.4. Objednatel se stává vlastníkem díla dnem uhrazení veškerých finančních závazků vůči zhotoviteli vyplývajících z předmětné smlouvy o dílo. Objednatel není oprávněn převést vlastnictví k dílu podle této smlouvy na jiného, dokud je nenabyl.
4. Dodací podmínky pro montáž 4.1. Je–li součástí smlouvy o dílo závazek zhotovitele provést montáž výrobku, je objednatel povinen zajistit stavební připravenost místa realizace díla dle požadavků zhotovitele a podmínky pro montáž, především přívod elektrické energie, přístupovou cestu a uvolnění prostoru potřebného pro provedení díla v místě montážních nebo servisních prací a v nezbytném rozsahu také zamezení pohybu jiných osob. Při marném výjezdu k montáži zaviněném objednatelem, se tento zavazuje uhradit zhotoviteli náklady na tento marný výjezd vynaložené. Pokud z důvodů na straně objednatele či jiných osob montáž neproběhne najednou bez překážek a přerušení, je zhotovitel oprávněn vyúčtovat vícenáklady vzniklé přerušením montáže a je oprávněn posunout termín dokončení díla dle vytíženosti svých kapacit. Vícenáklady budou účtovány sazbou dopravy 15,- Kč/km tam i zpět, ztrátou času na cestě 300,- Kč/ho /osoba a servisní práce 590,- Kč/osoba/hod.
5. Provedení díla, dodací lhůty 5.1. Doba dodání díla sjednaná ve smlouvě se prodlužuje minimálně o dobu prodlení objednatele s úhradou zálohy na cenu díla, o dobu prodlení objednatele se zajištěním stavební připravenosti díla dle článku 4. VOP a o dobu, po kterou nebylo možno dílo provádět z důvodu spočívajících na straně objednatele (neposkytnutí součinnosti, apod.). Doba provedení díla se prodlužuje dále v případě změny předmětu díla dle článku 3.3. těchto všeobecných obchodních podmínek přiměřeně rozsahu dohodnutých změn díla. 5.2. Pokud dojde v průběhu provádění díla k prodlení zhotovitele z důvodu vzniku okolnosti zprošťující odpovědnosti dle § 2913 NOZ (např. vyšší moc), prodlužuje se sjednaná doba provedení díla přiměřeně době a okolnostem prodlení. Za okolnost zprošťující odpovědnosti se považuje mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, která nastala nezávisle na vůli zhotovitele a brání mu ve splnění povinnosti. 5.3. Sjednaná doba provedení díla, případně termín započetí realizace díla se taktéž přiměřeně posouvá/prodlužuje (i) v případě nevhodných klimatických podmínek k realizaci díla (např. období dešťů), (ii) v případě, kdy projekt realizace díla vyhotovila třetí osoba na žádost objednatele a projekt zahrnuje neobvyklý či obtížně dostupný materiál a v době sjednaného termínu předání díla tento materiál nebude dostupný (iii) v obdobných případech, které nespočívají na straně zhotovitele, avšak zároveň nesplňují intenzitu např. vyšší moci. 5.4. Zhotovitel je oprávněn průběh zhotovení díla dokumentovat fotografickými a/nebo video záznamy, a to od počátku až do předání díla. Tyto záznamy slouží čistě k dokumentačním a evidenčním účelům.
6. Předání a převzetí díla, přechod nebezpečí škody na díle 6.1. Objednatel je povinen zajistit převzetí díla oprávněnou osobou v dohodnutý den předání díla v místě provedení díla. V pochybnostech se má za to, že osoba přebírající dílo a podepsaná na předávacím protokolu byla za objednatele oprávněna dílo převzít. Nezajistí–li objednatel v dohodnutém termínu osobu oprávněnou k převzetí díla, má se za to, že dílo bylo provedeno a předáno řádně (tj. bez vad a nedodělků). 6.2. Objednatel je povinen převzít dílo i s drobnými vadami a nedodělky, které nebrání řádnému užívání díla. Zhotovitel se zavazuje případné drobné vady a nedodělky díla odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dní od převzetí díla objednatelem, je-li to technologicky možné. V případě, kdy to není technologicky možné (např., nikoliv však výlučně, v určitém ročním období není ve lhůtě 30 dní k odstranění vad a nedodělků k dispozici požadovaný rostlinný materiál), bude termín odstranění vad a nedodělků sjednán individuální domluvou mezi zhotovitelem a objednatelem. 6.3. Okamžikem předání díla objednateli přechází na objednatele nebezpečí škody na díle. 6.4. Vlastnické právo k dílu přechází na objednatele okamžikem úplného zaplacení sjednané ceny za dílo.
7. Platební podmínky 7.1. Objednatel je povinen zaplatit cenu díla určenou ve smlouvě o dílo a jejích dodatcích. Objeví–li se při provádění díla potřeba prací do rozpočtu nezahrnutých, které nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy, případně byly dodatečně vyžádány objednatelem, může zhotovitel požadovat přiměřené zvýšení ceny. Dohoda o této změně bude provedena písemně dodatkem ke smlouvě o dílo. 7.2. Při podpisu smlouvy o dílo stanoví zhotovitel výši zálohy a tuto částku uvede do smlouvy (pokud není ve smlouvě o dílo uvedeno jinak). Záloha je splatná převodem na účet zhotovitele v termínu uvedeném ve smlouvě, jinak do 10 dnů od uzavření smlouvy. 7.3. Doplatek ceny díla (rozdíl sjednané ceny díla a uhrazené zálohy) je objednatel povinen uhradit na základě vystavené faktury s náležitostmi daňového dokladu ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře. 7.4. V případě prodlení objednatele s úhradou jakéhokoli finančního závazku vůči zhotoviteli je objednatel povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky denně za každý den prodlení s úhradou. 7.5. Drobné vady a nedodělky díla, které nebrání řádnému převzetí a užívání díla (viz. článek 6.2.), jakož i případné pozdější uplatnění reklamace díla, nemá vliv na povinnost objednatele zaplatit sjednanou cenu díla v plné výši a stanovené lhůtě splatnosti.
8. Odstoupení od smlouvy 8.1. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že zhotovitel poruší ustanovení smlouvy nebo těchto všeobecných obchodních podmínek podstatným způsobem. Za podstatné porušení povinností zhotovitele se považuje zejména: (i) zhotovitel je v prodlení s dokončením a předáním díla po dobu více jak 30 pracovních dní, aniž toto prodlení nastalo v důsledku prodlení objednatele nebo vyšší moci a zhotovitel nedokončí a nepředá dílo objednateli ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu objednatelem, 8.2. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže: (i) objednatel je v prodlení s úhradou zálohy na cenu díla po dobu delší jak 10 dní, (ii) objednatel je v prodlení s úhradou doplatku ceny díla po dobu delší jak 10 dní od data splatnosti a neuhradí doplatek ceny díla ani v dodatečné lhůtě na písemnou výzvu zhotovitele, (iii) je-li zahájeno insolvenční řízení vůči objednateli, nebo na majetek objednatele prohlášen konkurs, (iv) objednatel je v prodlení s převzetím díla po dobu delší jak 30 dní,– z důvodu nepřipravenosti místa realizace díla či neumožnění přístupu na místo realizace díla po dobu delší jak 30 dní po uplynutí termínu sjednaného ve smlouvě jako počátek realizace díla, (v) objednatel trvá na provedení díla podle zřejmě nevhodného příkazu objednatele nebo s použitím zřejmě nevhodné věci i po upozornění zhotovitele, (vi) nastane jakýkoli jiný důvod odstoupení od smlouvy ze strany zhotovitele uvedený ve smlouvě, všeobecných obchodních podmínkách nebo právních předpisech. 8.3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a doručeno druhé straně na její doručovací adresu (nikoliv emailem), přičemž účinky odstoupení nastávají okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně. 8.4. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčeny nároky zhotovitele na úhradu smluvních pokut a náhradu škody spočívající v nákladech dosud vynaložených na provedení díla a ušlý zisk. 1. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání svých závazků ve lhůtě 90 dní od ukončení smlouvy odstoupením, za tím účelem jsou povinni si poskytnout nezbytnou součinnost.
9. Mimosoudní řešení sporů Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů dle paragrafu 14 zákona č. 634/1992 SB. „V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce: Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz “
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy. 2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XIV. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
COOKIES
Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je ke stažení ZDE.
2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je ke stažení ZDE.
XV. Závěrečná ustanovení 1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. 2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. 3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího. 4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. 5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. 6. Kupní smlouva (smlouva o dílo) včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. 7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. 8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a vzorový formulář k podání reklamace. 9. Pokud není stanoveno jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran, jakož i právní poměry vyplývající nebo vznikající ve smlouvě o dílo, zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a souvisejících právních předpisů. 10. Tytoobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást pro smlouvy o dílo, montáže a servisy, které na tyto VOP odkazují a činí je jejich nedílnou součástí. Součástí těchto smluv jsou vždy VOP účinné ke dni uzavření uvedených smluv. 11. Aktuální znění všeobecných obchodních podmínek je umístěno na webové stránce www.zelenatravicka.cz 12. Zhotovitel se zprostí odpovědnosti za škodu způsobenou objednateli, prokáže-li, že mu ve splnění povinností trvale nebo dočasně zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, např. vyšší moc, zásahy státu, provozní, dopravní a energetické poruchy, stávky či výluky, pandemická opatření apod. Tyto okolnosti jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně zhotovitele po dobu a v rozsahu účinnosti těchto okolností. Totéž platí, i když uvedené okolnosti nastaly u subdodavatelů zhotovitele. 13. Zhotovitel neodpovídá objednateli za škodu, kterou objednateli způsobil, v případě, že objednatel porušil svou povinnost vyplývající z čl. 2.5. Platnost obchodních podmínek od 15.2.2022.
Copyright 2023 Zelená Travička. Všechna práva vyhrazena.